Szukaj

Translate

wtorek, 1 listopada 2016

Harry Potter i Przeklęte Dziecko



Ciekawość. Niepewność. Lata wyczekiwania. Po tak długim czasie nareszcie jest! Nowa, ósma część mojej ulubionej sagi Harry Potter. Pierwszą książkę ,, Harry Potter i Kamień Filozoficzny" przeczytałam, gdy miałam 10 lat, film zobaczyłam jako sześciolatka i od tamtego momentu seria Rowling stanowi nierozłączną część mojego życia. Jakie są moje odczucia po przeczytaniu ósmej części? Co myślę o nowej formie wydania? Zapraszam do czytania.


Zacznijmy od tego, że książka jest napisana w postaci dramatu. Co według mojej siostry, która nie
czytała poprzednich części, a jedynie oglądała filmy, jest wielkim plusem ( szybko się czyta), natomiast ja uważam to za minus. Kocham wracać do poprzednich powieści Rowling, ponieważ kocham sposób w jaki pisze. Dokładnie opisuje wspaniały, wykreowany przez siebie magiczny świat. Nie macie pojęcia jak bardzo mi tego brakowało w Przeklętym Dziecku.
Brakowało mi emocji, którymi były przepełnione poprzednie części. 




Do rzeczy.
Główną rolę odgrywa Albus Potter  ( syn Harry'ego i Ginny), który chce udowodnić wszystkim, że nie tylko jego ojciec może być wielkim bohaterem. Razem ze swoim najlepszym, jedynym przyjacielem Scorpiusem Malfoyem postanawia zmienić bieg historii. Nie będę wam mówić po co i dlaczego. 



W książce pojawia się wielu znanych nam bohaterów, ale żeby nie było tak monotonnie, jest nowa, intrygująca czarownica. Jej postać bardzo, bardzo mnie zaciekawiła. Nie było o niej mowy w tych siedmiu częściach, więc Delphi okazała się dla mnie zaskoczeniem. Co ciekawe podaje się za kogoś zupełnie innego. Kim są jej rodzice? Spodziewajcie się najgorszego.

Nie chcę spojlerować, więc powiem tyle, że na ogół książka nie jest zła. Jest ciekawa i wciągająca. Ale zakończenie?? Ludzie no błagam... Tak bardzo się zawiodłam. Jeśli szukacie emocji, znajdziecie jedynie rozczarowanie. Nigdy nie sądziłam, że osoba, która inspiruje mnie od dziecka, podpisze się pod czymś tak... słabym. Pani Rowling, liczyłam na coś więcej. 


Czy polecam przeczytać? Polecam, bo książka jest stosunkowo dobra, niestety, w porównaniu z siedmioma pozostałymi wypada naprawdę słabo. 

A Wy, przeczytaliście już Harry Potter i Przeklęte Dziecko? Jaka jest Wasza opinia? Piszcie w komentarzach. 

Tymczasem ja, zapraszam was na mojego INSTAGRAMA I SNAPCHATA (uciiakk) 

Love xx Ulka

17 komentarzy:

  1. Trochę niechętnie wchodziłem w tego posta, ponieważ bałem się spojleru, ale jednak go nie było i jestem bardzo zadowolony. Nie czytałem jeszcze tej części aktualnie jestem w trakcie czytania pierwszej. Bardzo fajnie napisany post. :)
    MIKOLAJKULICKI.BLOGSPOT.COM-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za tą książką :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie czytałam, ale już niebawem książka będzie i moja! :)

    http://garderobelove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Strasznie chciałam ją przeczytać, ale po Twojej recenzji trochę boję się rozczarowania :C.

    www.bolibrzusie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że ta część jest zupełnie zbędna w tej całej "historii".Jest tylko dodatkiem do pozostałych.
    Pozdrawiam!

    SUNSHINE-WIKA.BLOGSPOT.COM [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie zastanawiam się czy przeczytać tą książkę, ciekawa recenzja!
    http://meryandcara.blogspot.com/-klik

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem fanką Harry'ego Pottera, ale podziwiam autorkę za wydanie tyle części :)

    Obserwuję.

    www.mvrcelia.blogspot.com zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szczerze mówiąc ja nigdy nie rozumiałam fenomenu harrego pottera ;P
    Fantastyka nie dla mnie :)
    Ale post bardzo fajnie się czytało :D
    Może wspólna obserwacja ?
    Zapraszam na --> Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo głośno o tej książce, mam zamiar ją kiedyś przeczytać - jak uporam się z pozostałymi częściami :D

    Pospolitaola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Może to dziwne, ale mimo tego, że lubię czytać książki Pottera jeszcze nie czytałam, chociaż mam w planach, mimo, że za fantastyka nie przepadam.
    http://xartday.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze nie przeczytałam... ciekawe jakie zakończenie...
    obserwuję!
    Mój blog - kliknij! <3

    OdpowiedzUsuń
  12. miałam ją włąśnie kupić zapowiada się ciekawie
    obserwuję
    http://bygigisa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie przeczytałam jeszcze, ale mam w planach, żeby ją przeczytać. :)
    Zapraszam do mnie
    http://vivi-vivii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie byłam fanką Pottera, ale kto co lubi. Recenzje przeczytałam bo głośno o nowej książce. Recenzja szczera więc wielki + :D
    Pozdrawiam
    http://sakuranokii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Też niestety zawiodłam się na tej książce. Szczególnie zniesmaczyła mnie postać Harry'ego
    pozdrawiam,
    http://ylali.blogspot.com/ <- odpowiadam na obserwacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Powiem szczerze, że nie przepadam za HP, ale ta część zaciekawiła mnie po twoim poście!

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń