Szukaj

Translate

wtorek, 20 października 2015

Bo każdy zasługuje na szacunek!

Witajcie!
Od kilku dni chodzi mi po głowie jeden temat i po prostu muszę się tym, z Wami podzielić. Do rzeczy.
Ostatni zauważyłam, że ludzie, szczególnie bardzo młode osoby w wieku 9-12 lat myślą, że mogą wszystko, że są jedyni na świecie, a inni w ogólnie nie istnieją. Ta ich fałszywa zarozumiałość sprawia, że mam ochotę wymiotować.

W mojej szkole gimnazjum i podstawówka znajdują się w jednym budynku, więc dokładnie widzę co dzieje się z tymi dziećmi. One kompletnie nie mają ani grama szacunku do innych. To, jak one się wyrażają jest po prostu żałosne, a nawet przykre. Opowiem Wam kilka sytuacji, których byłam świadkiem.
Siedziałam z koleżanką w szkole na parapecie, niedaleko siedziała grupka chłopców z 4 i 5 klasy, przechodziła pani, która z tego co wiem, ma ciężką sytuację finansową, no i tak siedzimy, a ci chłopcy zaczynają się śmiać z  dużej torby, którą niosła. Zawsze ją ze sobą nosi. W pewnym momencie pada hasło : ,, Co ty tam tak niesiesz? Pewnie sexowne łaszki, żeby zarobić na kromkę chleba''. Wiecie co... Ja sama miałam łzy w oczach. Jak można być tak okrutnym i bezczelnym? No okej, też nie jestem święta i należę do tych wrednych i złośliwych osób, ale no dajcie spokój... To było już żałosne, no bo jak to inaczej nazwać. Chcieli się popisać czy jak?
Następna sytuacja: przechodziłam z koleżanką obok dwóch chłopców z 5 klasy, no i po prostu spojrzałyśmy na nich, a oni z tekstem : ,, Ssij pałe, suko''. No proszę Was, co to ma być?

To były tylko przykłady. W dzisiejszych czasach, tak trudno jest zrozumieć, co to szacunek. Mają z tym problem dzieci jak i dorośli. Tak wiele osób nie rozumie, że każdy człowiek ma swoją godność. Godność, której nikt nie ma prawa naruszyć. Każdy człowiek zasługuje na szacunek i powinien ten szacunek otrzymać, niezależnie czy jest biedny, bogaty, mądry, głupi, uprzejmy, wredny... Nieważne, jaki ma kolor skóry, pochodzenie, poglądy polityczne i religijne, orientację... Nie każdego musimy tolerować ( chociaż powinniśmy), ale każdego musimy szanować. Pamiętajcie.

To wszystko. Dziękuję za uwagę. W komentarzach napiszcie, czy spotkaliście się kiedykolwiek z takimi sytuacjami, kiedy ewidentnie było widać, że człowiek jest kompletnych ciotą i nie szacunku do innego człowieka.

Love xx Ulka

2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy temat. Temat -rzeka.
    Zgadzam się , że teraz dzieci, zachowują się jakby byli nie wiadomo kim,ale to wszystko przez to , że świat idzie " do przodu "i młodzież zamiast grać na podwórku z rówieśnikami, zapatrzony jest w gierki na tablecie czy telefonie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam młodsze rodzeństwo i doskonale widzę, jak pochłania je wirtualny świat. Sama mogę nazwać się dzieckiem Internetu, ale kiedy miałam te 4 lata, chodziłam z przyjaciółmi po drzewach i kradlam sasiadce marchewki z ogródka :D

      Usuń